شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۳:۵۲:۰۴

فعالیت نفتکش‌های ذخیره‌سازی ایران در پساتحریم

باشگاه خبری فراساحل: درحالی که شرکت ملی نفت‌کش ایران قصد دارد پس از لغو تحریم‌ها بلافاصله فعالیت عادی خود را از سر بگیرد. برخی کارشناسان غربی معتقدند که این شرکت حتی پس از لغو تحریم‌ها همچنان با موانع زیادی روبرو خواهد بود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از خبرگزاری رویترز، به دلیل مشکلات بیمه‌ای و شروط سخت‌تر مشتریان خارجی احتمالی، انتظار می‌رود کشتی‌های متعلق به ناوگان تانکری ایران حتی پس از لغو تحریم‌ها برای از سرگیری فعالیت‌های خود با موانع زیادی مواجه باشند.

شرکت ملی نفتکش ایران از سال 2012 تاکنون در فهرست تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد و این بدان معناست که این شرکت نمی‌تواند خدمات بیمه‌ای و خدمات طبقه‌بندی از شرکت‌های خارجی دریافت کند که شرط پهلوگیری تانکرها در اکثر بنادر جهان است. رسانه‌های ایرانی به نقل از مقامات شرکت ملی نفتکش ایران نوشتند، این شرکت خود را برای بازگشت به بازارهای بین‌المللی آماده می‌کند و در حال مذاکره با شرکت‌های بیمه غربی و در عین حال به‌دنبال توسعه ناوگان خود است. هوگو دی استوپ، مدیر مالی شرکت تانکری یوروناو بلژیک در این‌باره گفت: «می‌توان گفت از نظر تجاری احتمالا انعقاد یک قرارداد برای آنها دشوارتر از یک کشتی... با یک مالک مستقل یا یک مالک غیرایرانی است».


از زمان انعقاد توافق هسته‌ای ایران طرح‌هایی را برای تولید و صادرات نفت پس از لغو تحریم‌ها اعلام کرده تا موقعیت خود به عنوان دومین تولید کننده بزرگ عضو اوپک را مجددا به دست بیاورد. شرکت پیمانکار تانکری گیبسون اعلام کرده تعدادی از تانکرهای شرکت ملی نفت‌کش ایران «از نظر طبقه و خدمات بیمه‌ای باید خود را با استانداردهای بین‌المللی تطبیق دهند». گیبسون در گزارشی نوشت: «به علاوه، بسیاری از واحدها احتمالاً نیاز به تعمیرات دارند. بر این اساس، فرآیند ورود مجدد (به بازار) تدریجی خواهد بود». دی استوپ افزود: «هشت مورد از سوپرتانکرهای ایرانی که برای ذخیره نفت روی دریا استفاده می‌شوند، بیش از 15 سال عمر دارند و بعید است مجدداً وارد ناوگان تانکری جهانی شوند، زیرا این کار میلیون‌ها دلار هزینه اضافه در بر خواهد داشت».



  کد خبر : 784
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :